Bir denemenin kötü gittiği, artık başarısız olduğunuz anlamına gelmez. O dersle ilgili biraz daha gayret göstermeniz anlamına gelir. İyi olduğunuz diğer denemelerinizi düşünün ve kötü bir sınav yapmanıza olanak vermeyin, kendinize güvenin.
Denemelerinizi mutlaka bir sonraki denemede daha iyi net yapabilmek için mutlaka gözden geçirin. Bu şekilde deneme netleriniz artacaktır.
- Türkçe sorularını çözerken, "Her sorunun cevabı yüzde 50 soru kökünü doğru okumaktan geçer" ilkesi dikkate alınmalı ve özellikle öncüller tek tek okunmalı.
- Sınav kâğıdı üzerinde yapılacak küçük analizler, işaretlenecek minik noktalar doğru cevaba götürecek en pratik yoldur. Bunu yaparken sorunun ne istediği doğru tespit edilmeli, ardından analiz yapılarak soru üzerinde düşünülmeli.
- Anlam bilgisi soruları her zaman yoğun dikkat ve odaklanma gerektirir. Bu soruları çözerken ilk adım, soru kökünü doğru okumak ardından ise seçenekleri ikiye düşürmektir. İki seçenek arasından eleme yapamadığımız durumlarda ise vakit kaybını önlemek ve beyin jimnastiği yapmak adına soruyu işaretleyip başka bir soru çözdükten sonra soruya geri dönmek yüzde 90 doğru cevabın bulunmasını sağlayacaktır.
- Matematik soruları verilerden oluştuğu için verilerin doğru kullanımı öğrencileri doğru sonuca ulaştıracaktır.
- İşlem hatalarını önlemek için yeterli zaman varsa işlem kontrolleri mutlaka yapılmalı.
- Problem çözümlerinde modellemeler yapılmalı, soruda verilen bilgiler şemaya dökülmeli.
- Sayısal cevabı olmayan, sözel, yoruma dayalı sorularda cevap ilk şıklarda bulunsa da diğer şıklarda yapılan yorumlar da okunmalı.
Metne bağlı kalın
- T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde öğrenciler önce soru kökünü okuyup ne sorulduğunu anladıktan sonra soruyu yanıtlamalı. Seçeneklerin tamamı okunmalı, verilen bilgiye göre seçenekler elenerek ilerlenmeli.
- Dersin temel kavramlarına (ulusal egemenlik, milli birlik ve beraberlik, sosyal, siyasal, kültürel...) dikkat edilmeli.
- "Verilen bilgiye göre" veya "buna göre" ifadesi içeren sorularda verilen bilgilere göre hareket etmeli, öğrenci yorum katmamalı.
- Her düzeyde kolay, zor, çok kolay sorular olabileceği unutulmamalı. Öğrenci takıldığı soruyla zaman kaybetmemeli, bu sorulara daha sonra dönmeli.
- Fen Bilimleri soruları yorum ağırlıklı olmasına rağmen bilgi eksiği olan öğrenciler yorum yapmakta zorluk çekmekte.
- Matematiğe çok fazla zaman ayırıp son 15-20 dakikada fen sorularını çözerlerse hata yapma olasılıkları artar. Fen sorularına yaklaşık 30 dakika ayırmak dikkat hatalarını azaltacaktır.
- Sorularda hataları azaltmak için tablo ve görseller iyi incelenmeli ve şıklarla bağlantı kurulmalı.
- Deney sorularında bağımlı, bağımsız ve sabit tutulan değişkenleri görsellerden dikkatlice belirledikten sonra şıklar incelenerek zaman kazanılmalı.
- Soru kökünde "Yalnızca yukarıdaki düzeneğe, deneye ve görsele bakılarak hangisine ulaşılabilir" ifadesi bulunan sorularda sıkça hata yapılmakta. Bu tip sorularda bilgilerimizi değil okuduğumuz şıkta verilenleri yukarıdaki deney ya da görselde aramak gerekmekte.
- Metne bağlı verilen sorularda fen kavramlarına dikkat edilmeli. Örneğin asit ve bazlardan bahsediliyorsa bu konuyla ilgili bilgiler göz önünde bulundurulmalı.
KELİME BİLGİSİ ÖNEMLİ
- İngilizce testinde öğrenciler en çok soru köklerini eksik okumalarından dolayı yanlış yapıyorlar. Özellikle soru kökünde "does not, cannot, no information, wrong, false" gibi olumsuzluk ifadelerine dikkat edilmeli.
- Diyalog sorularında, WH ya da YES/NO QUESTION soru türleri dikkatle incelenmeli. Görsel ve paragraf sorularında ise verilen metin, tablo ve görselleri doğru yorumlamak gerekmekte. Verilen bilgi dışında kişisel yorum katılmadan çözülmeli.
- Kelimelerin zıt anlamlıları ve eş anlamlıları mutlaka bilinmeli. Verilen sorularda önemli olan kelime veya kelime gruplarının altını çizmeleri öğrencilerin cevaba kolay ulaşmalarını sağlayacaktır.
- LGS'de gramer ve kelime bilgisi eşit derecede önem kazanmakta. Ünitelerde olan belli gramer kazanımları öğrenilmeli çünkü dilbilgisi ve kelimeyi bilmeyen öğrenci, cümle kurmakta, seçeneklerden doğru ifadeyi bulmakta zorlanır.
KOLAY SORU YANILTMASIN
- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için öncelikle her ünitede yer alan kavramların çok iyi bilinmesi gerekiyor. Kavramları bilmeyen öğrenci genelde bunların bulunduğu soruları yanlış yapıyor. Ünitelerde yer alan ayet ve hadislerin konuları iyi tespit edilmeli. Özellikle bu tür sorulara kendi yorumunuzu katmadan, sadece ayette verilen mesaja göre soruyu çözmelisiniz.
- Ünitelerde yer alan her peygamberi hikayeleriyle hatırlamak gerekli. Peygamberlerin hikayesi bilinmeden sınava girildiğinde bu konudaki bilgilerde karıştırma çok fazla olmakta.
- Sınavda zor sorular olduğu gibi çok kolay sorular da bulunmakta. Öğrenciler, bu kadar kolay soru olmaz düşüncesiyle kolay soruları hatalı yorumlamaları sonucu yanlış yapmaktalar. Çok kolay soruların da olabileceğini unutmayıp öğrencilerin soru hakkında önyargılı olmamaları gerekmekte.
Kendinize iyi gelecek cümleler bulmanız gerektiğini, "Elimden gelenin en iyisini yapacağım" gibi tekrarların yararlı olacaktır.
- Hareket etme ihtiyacınız olursa kollarınızı yukarı ya da yana uzatarak bedeninizi esnetebilirsiniz.
- Gülümseyin. Yüzünüzdeki gülümseme bir süre sonra duyguları ve davranışı etkiler.
- Dikkat dağılırsa ya da mola ihtiyacınız olursa dik oturun. Derin bir nefes alın, hedefinizi hatırlayın.